Khamis, Jun 04, 2015

Mari Kita Bantu Teknik MAK untuk Didik Anak Hafal Quran

TEKS : NORUDIN DRAMAN
FOTO : NORUDIN DRAMAN
(Entry #43)

Mari KIta Bantu 
Teknik MAK untuk Didik Anak Hafal Quran 

Salam malam Jumaat yang barokah saudaraku yang dikasihi Allah.

Saya perlukan bantuan saudara berkaitan Teknik MAK untuk Didik Anak Hafal Quran

Apa yang boleh saudara bantu saya?

KLIK TIGA (3) setting ini di page Teknik MAK untuk Didik Anak Hafal Quran:

1. Get Notification.
2. Following.
3. Add to Interest Lists.

Bantu juga jemput rakan-rakan Facebook saudara ke page Teknik MAK untuk Didik Anak Hafal Quran.

Mengapa perlu bantu?

Seperti mana yang kita sedia maklum, Facebook ada syarat dan terma mereka berkaitan fanpage. Tidak semua update dari fanpage yang kita minat akan keluar di wall Facebook.

Penuhlah nanti Notifications saya?

Insya Allah. Setiap hari paling banyak pun saya cuma post LIMA (5) update di page Teknik MAK untuk Didik Anak Hafal Quran.

Itu paling banyak. Biasa cuma 1 ke 3 updates sahaja setiap hari.

Jika update saya adalah perkara yang saudara sudah tahu dan mahir, mungkin boleh kongsi kepada orang lain yang belum tahu.

Atau, paling tidakpun boleh cuma abaikan sahaja update yang tidak menarik perhatian anda.

Apa perlunya Following dan Add to Interest List?

Perlunya adalah untuk 'memberitahu' Facebook supaya updates dari Teknik MAK untuk Didik Anak Hafal Quran keluar di wall Facebook saudara.

Apa yang diupdates di Teknik MAK untuk Didik Anak Hafal Quran?

Insya Allah di page Teknik MAK untuk Didik Anak Hafal Quran, saya akan berkongsi panduan dan tip untuk didik anak dengan hafalan ayat Al-Quran, hadis Nabi Muhammad (SAW) dan doa-doa.

Perkongsian saya Insya Allah dari pelbagai sumber yang saya yakini benar dan baik.

Mari, kita bantu membantu dalam kebaikan sempena malam Jumaat yang barokah ini.


Alangkan senyum dikira sedekah, begitulah juga setiap bantu membantu dalam kebaikan juga dikira sedekah. Insya Allah ;)



Tiada ulasan: